Ograniczenia finansowe, zaostrzone rygory prawne, restrykcje ekologiczne, do tego stała presja opinii publicznej oczekującej coraz wyższego komfortu podróży i bezpieczeństwa ruchu. Aby sprostać rosnącym wyzwaniom, zarządcy muszą sięgać po nowe metody zarządzania, jest bowiem faktem, że techniki menadżerskie stanowią substytut pieniędzy. Wspieramy administracje drogowe wszystkich szczebli w procesie utrzymania dróg, od diagnostyki stanu nawierzchni do budowania programów utrzymaniowych i planowania rozwoju sieci drogowej.

Diagnostyka stanu nawierzchni to punkt wyjścia do efektywnego planowania prac remontowych. Obejmuje identyfikację równości, właściwości przeciwpoślizgowych, cech powierzchniowych (np. spękania, ugięcia, uszkodzenia) oraz nośności nawierzchni a także, jako odrębne zadanie, ocenę stanu nawierzchni.

Rozwój technik pomiarowych przynosi stały spadek cen, przez co diagnostyka stała się dostępna nawet dla małych zarządów. Koszty wykonania diagnostyki są pomijalne w porównaniu z kosztami prac drogowych, a jej zastosowanie przynosi natychmiast wymierne oszczędności. Co ważne, diagnostyka jest częścią planowania prac utrzymaniowych, dlatego może być finansowana ze środków inwestycyjnych.

diagnostyka DSCF6134

Wspólnie z partnerską firmą HELLER Ingenieurgesellschaft rutynowo wykonujemy ocenę stanu nawierzchni na autostradach i drogach federalnych w Niemczech. Realizujemy również projekty na drogach różnej kategorii w Polsce i innych krajach. Do tej pory oceniliśmy ponad 700 tysięcy kilometrów.

W praktyce użyteczność wyników oceny stanu nawierzchni zależy od sposobu ich przedstawienia. To dlatego nieustannie udoskonalamy techniki prezentacji danych. Rezultaty prac to nie tylko raporty, ale również statystykimapy i bardzo praktyczne profile liniowe. Wszystkie opracowania są dostępne w postaci papierowych wydruków oraz poprzez internetowy system Droga Online.