W 2020 roku wyznaczyliśmy odcinki potencjalnie niebezpieczne na drogach województwa warmińsko-mazurskiego z wykorzystaniem funkcji predykcji stopnia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bazuje ona na modelu opracowanym na Uniwersytecie Virginia Tech.
Funkcję tę musieliśmy dostosować do warunków panujących na badanej sieci. W naszej analizie uwzględniliśmy nie tylko informacje o zdarzeniach, ale również charakterystykę sieci – w tym informacje o drzewach (na podstawie danych dostarczonych od klienta wyznaczyliśmy drzewa w skrajni oraz aleje drzew), o obszarach zabudowanych i niezabudowanych, i o skrzyżowaniach. Ponadto wzięliśmy pod uwagę dane o zabiegach utrzymaniowych, remontach i przebudowach odcinków w celu prawidłowej interpretacji wyników oraz właściwej kalibracji modelu.
Wynikiem naszej analizy jest funkcja stopnia bezpieczeństwa ruchu drogowego SPF (z ang. Safety Performance Function), która określa stopień bezpieczeństwa na danym odcinku drogi.