Udział Heller Consult w X Międzynarodowej Konferencji „Śląskie Forum Drogownictwa” (12–14 czerwca 2024, Szczyrk)

W dniach 12–14 czerwca 2024 roku, w malowniczym Szczyrku, odbyła się jubileuszowa X Międzynarodowa Konferencja Śląskie Forum Drogownictwa, którą współorganizowały Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, obchodzący w tym roku 25-lecie swojej działalności.
Forum skupiło się na kluczowych obszarach rozwoju infrastruktury drogowej:
Zmiany klimatyczne i dekarbonizacja w inżynierii drogowej;
Projekty badawcze realizowane w Polsce i w Niemczech;
Innowacyjne technologie bitumiczne wykorzystywane przy budowie i utrzymaniu dróg;
Technologie betonowe w drogownictwie i obiektach inżynierskich;
Bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD) i inteligentne systemy transportowe (ITS).
W wydarzeniu wzięli udział specjaliści z kraju i z zagranicy. Wśród przedstawicieli międzynarodowych znaleźli się eksperci z takich instytucji jak:
Niemieckie Stowarzyszenie Drogownictwa (FGSV),
Federalny Instytut Badawczy Dróg (BASt),
Federalne Ministerstwo Transportu.
Wymogi środowiskowe przy budowie i utrzymaniu dróg: wpływ dyrektywy siedliskowej i ochrona gatunków (dr Sven-Martin Nielsen, FGSV).
Wykorzystanie potencjału zrównoważonego rozwoju w drogownictwie (Michael Sulzbach, BASt).
Nowe polskie wytyczne projektowe dotyczące odwodnienia i podczyszczania wód deszczowych (prof. dr hab. inż. Stanisław Gaca, Politechnika Krakowska).
Wpływ zmian klimatu na dobór rozwiązań inżynieryjnych i retencję (Waldemar Lewandowski, Vodaland).
Programy badawcze w ramach BASt i FGSV: od identyfikacji tematów do implementacji w przepisach (Stefan Höller, BASt).
Projekty IBDiM oraz efektywność nauk drogowych w Polsce (Aleksandra Skorupska i dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, IBDiM).
„INREH” – innowacje w ochronie przed hałasem drogowym (dr inż. Maciej Hałucha, Politechnika Krakowska).
“Elanore” – badania nad oporem toczenia (dr hab. inż. Grzegorz Ronowski, Politechnika Gdańska).
Zastosowanie destruktu asfaltowego w miksach mineralno-asfaltowych (dr inż. Krzysztof Błażejowski, Orlen Asfalt).
Mieszanki mineralno-asfaltowe z wysoką zawartością granulatu asfaltowego (Przemysław Ostrowski, Orlen Asfalt).
Wykorzystanie mieszanki SMA 16 w warstwie wiążącej i podbudowie (Michał Rupala, Strabag; Zbigniew Włodarczyk, TPA).
Zwiększenie trwałości warstw dzięki zastosowaniu georusztów wielokształtnych (Piotr Mazurowski, Tensar).
Nawierzchnie z ciągłego betonu zbrojonego (Stefan Höller, BASt).
Monitoring betonu w trakcie budowy mostu nad Odrą w Raciborzu (dr inż. Piotr Łaziński, Politechnika Śląska; Grzegorz Grządziela, TPA).
Metoda „slushingu” – zagęszczanie podbudowy z kruszywa łamanego (dr inż. Aleksander Zborowski, TPA).
Betonowe nawierzchnie mostowe (prof. dr hab. inż. Antoni Szydło, Politechnika Wrocławska).
Dobór odpowiednich spoiw w zależności od gruntu – perspektywy rozwoju w Polsce (Marek Przeradzki, Visolis Stabilizacje).
Bezpieczeństwo na drogach wiejskich – przyczyny wypadków i środki zapobiegawcze; projektowanie klasowe i oznakowanie (Dirk Griepenburg, FGSV).
Nowa metodologia oceny ryzyka wypadków i kategorie bezpieczeństwa infrastruktury drogowej (dr hab. inż. Mariusz Kieć, Politechnika Krakowska).
Ekonomiczne aspekty stosowania taśm 3M Stamark – trwałość i koszt (Beata Sałyga, 3M)
Uczestnictwo Heller Consult w tym wydarzeniu pozwoliło na:
Aktualizację wiedzy o nowych technologiach w bitumicznym i betonowym budownictwie drogowym.
Pozyskanie innowacyjnych rozwiązań badawczo-technicznych, m.in. w zakresie dekarbonizacji, diagnostyki infrastruktury i ITS.
Rozbudowę sieci kontaktów z wiodącymi ekspertami i instytucjami z Polski i zagranicy.
Umocnienie wizerunku firmy jako aktywnego uczestnika dialogu o zrównoważonym rozwoju infrastruktury drogowej
Serdeczne podziękowania za zaproszenie i doskonałą organizację kierujemy do Polskiego Kongresu Drogowego oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach