Analizy ruchu drogowego, jakie przeprowadzamy, potrafią jednoznacznie wskazać czy wstępnie wybrane metody sprawdzą się i przyniosą spodziewane efekty. Dzięki tego typu badaniom zarządca może świadomie podejmować decyzje oraz zdobywa gotowe argumenty do uzyskania funduszy na ewentualne wprowadzenie na szerszą skalę testowanych rozwiązań.
W latach 2018 i 2019 na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie wykonaliśmy badania polegające na analizie toru jazdy i prędkości punktowej w korelacji z natężeniem i strukturą rodzajową ruchu na odcinkach najazdowych wybranych wysp.
Co skłoniło kierownictwo ZDW Olsztyn do przeprowadzenia takich badań?
Wyspy spowalniające są powszechnie stosowaną metodą w całej Europie wymuszającą na kierowcach redukcję prędkości. Jednak w niektórych miejscach na drogach wojewódzkich Warmii i Mazur nie spełniały one w pełni oczekiwań zarządcy. Podczas rutynowych kontroli sieci drogowej zidentyfikowano problemy, dlatego też podjęto niezwłoczną próbę ich redukcji w celu wykorzystania całego potencjału wybudowanych wcześniej wysp.