Tramwaje Warszawskie o wdrażaniu systemu INFRATRAM

Komisja Torowa IGKM 2022

Sieci tramwajowe powiększają się! To dobra wiadomość nie tylko dla ekologów, ale przede wszystkim dla nas, użytkowników. Nowoczesny, szybki i wygodny transport tramwajowy coraz częściej jest doceniany przez mieszkańców miast. Mieliśmy okazję uczestniczyć w rozmowach na tematy budowy, utrzymania i zarządzania transportem tramwajowym na posiedzeniu Komisji Torowej Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej w Warszawie na początku czerwca tego roku. Nasz zamawiający przedstawił jak funkcjonuje system do zarządzania infrastrukturą torową INFRATRAM szerokiemu gronu ekspertów.  

INFRATRAM – praktyczne wykorzystanie systemu

Pan Mateusz Lesiak z Tramwajów Warszawskich podczas swojej prezentacji dla 160 polskich specjalistów z branży torowej pokazał, w jaki sposób INFRATRAM usprawnia podejmowanie decyzji na różnych szczeblach zarządzania. Zostały podkreślone konkretne cele projektu oraz ich sposób realizacji przez dedykowane narzędzia systemu.  Uczestnicy spotkania zobaczyli w jaki sposób działa aplikacja stacjonarna i mobilna, poprzez przykłady z wykorzystania aplikacji  przez kadrę zarządczą, jak i pracowników terenowych.

Wdrożenie zaprojektowanego przez nas systemu umożliwia Tramwajom Warszawskim generowanie raportów dotyczących oceny stanu torowiska, a ponadto graficzną prezentację tych analiz na mapie. Za pomocą INFRATRAM można w łatwy sposób wyszukać informacje poprzez odfiltrowanie, aktualizować informacje o torowisku i przeglądać dane archiwalne, a także pobierać wybrane zestawy informacji o infrastrukturze do wykorzystania w raportach.

Słuchacze poznali uproszczoną wersję procesu utrzymaniowego, który jest stosowany w spółce, a który został zaimplementowany do INFRATRAM. Zobaczyliśmy wideo, na którym pracownik obchodowy zgłasza uszkodzenie w aplikacji mobilnej prosto z torów, a już kilka sekund później, odpowiednia osoba otrzymuje komunikat na swoim komputerze ze wszystkimi potrzebnymi szczegółami. Niemalże natychmiast można zrealizować kolejny etap procesu utrzymaniowego jakim jest utworzenie zadania naprawy uszkodzenia w harmonogramie prac.

Podczas prezentacji podkreślone były zmiany, które przyniosła digitalizacja informacji o infrastrukturze torowej, stanowiąca rewolucję w aspekcie szybkości dostępu do danych i ich automatyzacji. Hasła: centralna ewidencja, zintegrowane dane, elektroniczny dziennik przeglądu torów, automatyzacja, kontrola, dostępność, wygoda i wiarygodność, stają się realną cechą środowiska pracy w systemie INFRATRAM.

INFRATRAM – koncepcja systemu

Podczas posiedzenia Komisji Torowej odbyły się dwie prelekcje dotyczące systemu INFRATRAM. Drugą z nich – przybliżającą całą filozofię i zastosowane podejście do zarządzania – omawiała Marta Mączko i Jan Zieliński z Heller Consult. Więcej o systemie INFRATRAM można przeczytać w naszych realizacjach >>>