Nasze rozwiązanie
Żeby przeanalizować, w jaki sposób aktywne przejścia dla pieszych wpływają na lokalne warunki ruchu, przeprowadziliśmy 3 sesje pomiarów ruchu: przed wprowadzeniem aktywnych przejść dla pieszych, zaraz po ich instalacji oraz kilka tygodni po.
W ramach tego projektu przeprowadziliśmy 61 pomiarów w 42 lokalizacjach w 10 dzielnicach Warszawy, podczas których zarejestrowaliśmy 3,3 mln pojazdów.
Dzięki takiemu zakresowi badań mieliśmy możliwość śledzenia zmian w zachowaniu uczestników ruchu nie tylko pod wpływem wprowadzonych rozwiązań BRD, ale również w warunkach przyzwyczajenia się kierowców do nowych przejść dla pieszych.
Żeby przeprowadzić analizę zachowania kierowców zmierzyliśmy:
- prędkość pojazdów;
- przekroczenia dopuszczalnej prędkości;
- odstępy niebezpieczne.
Nasze wyniki posłużyły dalszym analizom i pozwoliły odpowiedzieć na pytania:
- w jaki sposób zmieniła się prędkość pojazdów pod względem aktywnych przejść dla pieszych?
- z jaką prędkością pojazdy zbliżają się do pieszych podczas sytuacji konfliktowych?
- czy zmienił się udział przekroczeń dopuszczalnej prędkości po wpływem nowego rozwiązania?
Użycie tak kompleksowych danych w analizie pozwoliło nam na dostarczenie ZDM Warszawa argumentów o pozytywnym wpływie aktywnych przejść dla pieszych na bezpieczeństwo przechodniów.
Szczegółową informację o wynikach badania mogą znaleźć Państwo na stronie Zarządu Dróg Miejskich Warszawie.